
Do wykonania ustroju nośnego estakady ES-2/3 zużyto m.in. ponad 800 t stali zbrojeniowej i ponad 133 t stali sprężającej. Dla przykładu, w pełni załadowany Airbus A380 waży prawie 600 t. Użyto także ponad 3367 m3 betonu o wysokiej wytrzymałości C50/60. Dla zobrazowania to mniej więcej tyle co ok. 47 kontenerów morskich.
Po zabetonowaniu i sprężeniu zwornika, na estakadzie pozostaje jeszcze do wykonania ostatni element konstrukcji tj. element stacjonarny o długości ok. 14,5 m.
Estakada ES-2/3 w m. Zboiska to jeden z trzech tego typu obiektów inżynierskich, jakie budowane są na ponad 10 km odcinku drogi S19 Miejsce Piastowe – Dukla. Obiekt ten przeprowadza drogę ekspresową nad rzeką Jasiołka, przejściem dla zwierząt dużych zintegrowanym z rzeką, dodatkową jezdnią oraz pasem utrzymaniowym.
Obiekt budowany jest w technologii betonowania nawisowego. Konstrukcja nośna jezdni estakady składa się z 27 segmentów nawisowych, 2 segmentów tzw. startowych usytuowanych na podporach pośrednich – filarach i 2 segmentów wykonywanych metodą tradycyjną łączących pozostałe segmenty z przyczółkami czyli podporami skrajnymi.
Wykonawcą tego odcinka drogi S19 jest spółka STRABAG. Wartość umowy to 478 907 636,94 zł.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan