REKLAMA
Drogi Tunele Wiadomości
2 Minuty czytania

Złożono wniosek o ZRID dla S3 Bolków – Kamienna Góra

31 października 2019 r. do Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu złożony został wniosek o wydanie decyzji ZRID dla budowy drogi ekspresowej S3 na odc. w. Bolków – w. Kamienna Góra Północ (bez węzła).

Wizualizacja: GDDKiA O/Wrocław
Wizualizacja: GDDKiA O/Wrocław
Jest to rezultatem wielomiesięcznych prac przygotowawczych, których wynikiem jest sporządzenie dokumentacji projektowej, umożliwiającej wystąpienie z wnioskiem o wydanie tej decyzji. Po otrzymaniu decyzji ZRID Wykonawca będzie mógł przystąpić do robót budowlanych. Uzyskanie decyzji zakładane jest zgodnie z przepisami administracyjnymi w I połowie 2020 r.

Wojewoda Dolnośląski przeprowadzi postępowanie w oparciu o ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Po weryfikacji złożonego wniosku wraz z załączonymi dokumentami, strony postępowania zostaną zawiadomione o jego wszczęciu oraz możliwości zapoznania się z aktami sprawy. W ramach procedur zostanie również przeprowadzona ponowna ocena oddziaływania na środowisko, zgodnie z wydaną 18 marca 2010 r. decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach.

16 km nowoczesnej ekspresówki


Odcinek S3 od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem), o długości ok. 16,1 km, realizowany jest w systemie „Projektuj i buduj” przez konsorcjum firm PORR Bau GmbH (lider) i PORR S.A. (partner) na podstawie umowy zawartej 17 października 2019 r. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji ok. 16 km drogi ekspresowej S3 o przekroju 2x2x 3,5 m.
Ponadto przedmiot zamówienia poza przebudową istniejącego układu drogowego, sieci i infrastruktury towarzyszącej obejmuje:
– wykonanie dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych Jaczków I (z docelową rozbudową do rodzaju II), po obu stronach drogi,
– 13 mostów oraz wiaduktów (nad i w ciągu drogi S3) o łącznej długości 2,2 km,
– 18 przejść ekologicznych (o funkcji dla zwierząt i hydrologicznych).

Największym wyzwaniem będą tunele

 
Wizualizacja: GDDKiA O/Wrocław
Wizualizacja: GDDKiA O/Wrocław

Niewątpliwe newralgicznym elementem przedmiotowej inwestycji jest zaprojektowanie i wybudowanie dwóch tuneli drogowych dwukomorowych TS26 oraz TS32. Tunel TS26 będzie miał około 2300 m długości. Nawy główne tunelu, ze względu na duży przekrój poprzeczny, będą wykonywane metodą górniczą NATM, tj. Nową Austriacka Metoda Tunelowania. Będzie to najdłuższy tunel drogowy w Polsce drążony w skale, wykonywany tą metodą. Realizacja tuneli drogowych pozwoli na przeprowadzenie drogi ekspresowej S3 przez przeszkodę, którą stanowi masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich, pomiędzy obrębami miejscowości Sady Górne i Nowe Bogaczowice.

Zakończenie realizacji tego odcinka przewidziane jest na II połowę 2023 r.

S3 do granicy państwa


Obecnie w fazie prac przygotowawczych jest również odcinek od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok. 15,3 km, zapewniający kontynuację drogi S3. Kolejnym etapem będzie złożenie wniosku o decyzję ZRID dla tego odcinka.

Tekst i wizualizacje: GDDKiA O/Wrocław

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA