Projekty budowlane gotowe
Fragment drogi ekspresowej S11 Koszalin – Bobolice o długości 48 km podzielony jest na trzy odcinki realizacyjne. Umowy na ich zaprojektowanie i budowę zostały podpisane w lutym oraz marcu tego roku. Zgodnie z zawartymi kontraktami, wykonawcy przez pierwsze 10 miesięcy opracowywali dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID, czyli projekt budowlany. Jest to szereg szczegółowych opracowań projektowych obejmujących samą drogę, obiekty inżynierskie, przyległą infrastrukturę i projekty branżowe. Przygotowanie dokumentacji wymagało wielu uzgodnień z gestorami sieci, innymi zarządcami dróg i samorządami. Przez najbliższe miesiące będzie prowadzona procedura wydania decyzji ZRID przez Wojewodę Zachodniopomorskiego, która będzie również obejmowała ponowną ocenę oddziaływania na środowisko. Na mocy decyzji ZRID zostaną również przejęte nieruchomości potrzebne do budowy drogi i ruszy procedura odszkodowawcza.
S11 Koszalin – Zegrze Pomorskie
Odcinek rozpoczyna się od węzła Koszalin Zachód, którego północna część powstała przy realizacji obwodnicy Koszalina i Sianowa. Droga będzie prowadziła dalej w kierunku południowym, biegnąc równolegle do DW 167. W ramach inwestycji powstanie węzeł Zegrze Pomorskie na przecięciu z DW 167. Łączna długość odcinka to 16,8 km. W ramach zadania powstanie również MOP kategorii II oraz 7 wiaduktów nad drogą ekspresową, 4 mosty (w tym 1 o długości 200 m) i 5 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej oraz 23 przepusty i przejścia ekologiczne.
S11 Kłanino – Bobolice
Odcinek rozpoczyna się za węzłem Kłanino (Koszalin Południe). Trasa biegnie początkowo w sąsiedztwie obecnej DK11, omija od wschodu miejscowość Głodowa, gdzie przewidziany jest węzeł drogowy z DW 169, oraz Bobolice, gdzie zlokalizowany jest węzeł na przecięciu z DW 171. Węzeł ten będzie również łączył S11 z obecnym przebiegiem DK11. Łączna długość odcinka to 11,6 km. W ramach zadania powstanie również Obwód Utrzymania Drogi w rejonie węzła Bobolice, 8 wiaduktów nad drogą ekspresową, 1 estakada o długości 326 m i 2 górne przejścia dla zwierząt oraz 9 przepustów ekologicznych.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Szczecin
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan