Prace w tym miejscu powinny się rozpocząć w przyszłym tygodniu, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych.
Ze względu na zaawansowanie prac nadal będzie obowiązywało wahadło w obrębie ul. Skłodowskiej oraz na ul. Skłodowskiej. W godzinach nocnych ruch jest obsługiwany za pomocą sygnalizacji świetlnej. Na tym odcinku ruch pieszo-rowerowy został przekierowany na drugą stronę ulicy.
Szczegóły związane z rozbudową
Inwestycja ma na celu podniesienie parametrów technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś. Dobudowanie pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną poprawi płynność ruchu. Planowana jest również rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na skrzyżowanie typu rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną.
Inwestycja to także nowy most
Istniejący obiekt nad rzeką Białą Głuchołaską zostanie zastąpiony nowym, o wyższych parametrach w zakresie przepływu wód. Ma to szczególne znaczenie w sytuacjach wezbrań powodziowych na tej podgórskiej rzece. Na czas robót ruch będzie się odbywał obiektem tymczasowym, usytuowanym w bezpośrednim sąsiedztwie docelowego mostu.
Pozostałe prace
Na prawie kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 40 przebudowane zostaną m.in. istniejące chodniki. Powstanie też droga dla pieszych i rowerów od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy.
Ponadto w ramach zadania zostaną wybudowane i przebudowane: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna itp.). Wybrany wykonawca wybuduje również kanał technologiczny.
Prace na tym odcinku drogowcy planują rozpocząć w trzecim kwartale 2024 r., a ich finał zaplanowano w 2025 r. Roboty o wartości 38 282 229,55 zł realizuje konsorcjum Himmel i Papesch Opole oraz Adac Lewar.