
Ruch zostanie przekierowany na nowy (docelowy) odcinek ul. Łowińskiego. Na jej końcu zostanie uruchomione tymczasowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Kocmyrzowską. Przełożenie ruchu na nowy ślad ul. Łowińskiego pozwoli na wyburzenie wiaduktu, które planowane jest w lutym br. oraz na realizację robót zasadniczych na trasie głównej S7 w rejonie węzła (pod wiaduktami).
W ciągu następnych miesięcy można się spodziewać kolejnych zmian organizacji ruchu, które wprowadzane będą zgodnie z postępem robót w obrębie węzła Grębałów. W dalszych etapach planowane jest przeniesienie ruchu z zachodniej części ul. Kocmyrzowskiej na docelowy ślad i uruchomienie ronda.
W grudniu 2024 r. GDDKiA udostępniła 13,3 z ponad 18 km całego odcinka Widoma – Kraków Nowa Huta. Fragment, który pozostał do ukończenia, biegnie od węzła Mistrzejowice przez silnie zurbanizowany teren Nowej Huty. Na prawie 5 km miejskiej części trasy powstają dwa węzły – Mistrzejowice i Grębałów.
W roku 2025 drogowcy udostępnią kierowcom 2,3 km trasy na odcinku węzeł Grębałów – Nowa Huta, a 2026 roku ostatnie 2,7 km z węzłem Mistrzejowice. Tym samym ring dróg szybkiego ruchu wokół Krakowa zostanie domknięty.