Zmiany na DK7 związane z budową węzła Szczepanowice
Od 6 listopada w Szczepanowicach ruch pojazdów odbywa się drogą tymczasową, przebiegającą równolegle do DK7. Powodem zmiany organizacji ruchu jest budowa węzła Szczepanowice S7 i przebudowa DK7 na wyłączonym z ruchu odcinku.
Budowa tego odcinka S7 trwa od dwóch miesięcy
11 września 2019 r. od symbolicznego wbicia łopaty rozpoczęły się roboty na odcinku S7 węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma. Prace koncentrowały się zdejmowaniu humusu, wykonaniu wykopów i nasypów zarówno na odcinkach trasy S7 jak i dróg dojazdowych do budowy. Wykonano drogę tymczasową, na którą przełożono ruch z DK7. Prowadzono także roboty na wiaduktach i przejściach dla małych zwierząt, m.in. wykopy i palowanie. Trwają prace przy usuwaniu sieci kolidujących z inwestycją: wodociągowych, gazowych, energetycznych i teletechnicznych. Pracuje nadzór przyrodniczy zarówno ze strony wykonawcy jak i inwestora.
Co powstanie
Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Ten odcinek S7 jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.
Wykonawcą tego odcinka drogi S7 jest spółka Mota-Engil Centra Europe. Wartość całkowita kontraktu to 508 135 507,00 zł.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kraków