Tymczasowy objazd będzie prowadził przez miasto, z wykorzystaniem DK20 ulicą Słupską oraz dawnego przebiegu DK11 ulicami Narutowicza i Koszalińską. Przywrócenie ruchu na obwodnicy zaplanowano na przełomie czerwca/lipca 2024 r.
Zmiany w organizacji ruchu związane są z rozpoczęciem przez wykonawcę obwodnicy, firmę Eurovia Polska, prac naprawczych w ramach gwarancji i na swój koszt. Obwodnica Szczecinka została zrealizowana w formule „Projektuj i buduj” w latach 2015-2019. W trakcie eksploatacji na 700-metrowym odcinku nawierzchni trasy głównej pojawiły się spękania i osiadania. Ten fragment trasy przechodzi przez trzęsawiska, na których w przeszłości znajdowało się jezioro Wielimie i konieczne było wzmocnienie podłoża na całej szerokości trasy.
GDDKiA zobowiązała wykonawcę inwestycji do naprawy drogi. Po wykonaniu szczegółowych badań, ekspertyz i opinii geotechnicznych wykonawca opracował program naprawczy i przystępuje do robót. Najpoważniejsze prace będą dotyczyły wzmocnień podłoża. Na długości ok. 100 metrów wymagana będzie rozbiórka jezdni i nasypu na całej szerokości korpusu drogowego. Po wzmocnieniu podłoża zostanie wykonany nowy nasyp i jezdnie.
Przy okazji czasowego zamknięcia części obwodnicy Szczecinka ruszą także prace przy wylocie na Koszalin. Będzie to początek inwestycji związanej z budową drogi ekspresowej S11 Szczecinek – Bobolice. W rejonie obecnego ronda na północnym krańcu obwodnicy będzie budowany nowy węzeł drogowy. Wykonawca skorzysta z zamknięcia tego odcinka i zrealizuje część prac.