
Od 1 kwietnia 2025 r. na dwujezdniowej trasie zasadniczej obwodnicy Opatowa kontynuowane jest układanie podbudowy bitumicznej, która została wykonana w 85 proc. Kolejna warstwa wiążąca nawierzchni ułożona została do tej pory na odcinkach stanowiących ¾ ciągu głównego obwodnicy. Od marca kierowcy korzystają z pierwszego wiaduktu nad DK9 wybudowanego w Tomaszowie w ramach inwestycji, kolejny nad S74 w Okalinie udostępniony zostanie na przełomie kwietnia i maja dla ułatwienia ruchu lokalnego. W okresie wakacyjnym ruch skierowany będzie także na wiadukt w Jałowęsach.
2 kwietnia 2025 r. w godzinach popołudniowych planowane jest wprowadzenie ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną na odcinku DK9 Ostrowiec Świętokrzyski – Opatów w rejonie miejscowości Zochcinek (początek budowanej obwodnicy Opatowa, w pobliżu kładki dla pieszych). Taka organizacja ruchu pozwoli na rozpoczęcie przygotowania terenu pod budowę skrzyżowania na włączeniu istniejącej DK9 do jej nowego dwujezdniowego przebiegu stanowiącego odcinek obwodnicy Opatowa.
Z kolei 3 kwietnia 2025 r. planowana jest kolejna zmiana organizacji ruchu na DK74 w miejscowości Jałowęsy. Pozostanie tymczasowy dwujezdniowy bypass. Nadal obowiązywał będzie także ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną, ale odbywał się on będzie połową nowego ronda na odcinku sąsiadującym z bypassem.