Zakres modernizacji dworca kolejowego w Skierniewicach
Prace budowlane rozpoczęły się w drugiej połowie 2023 r. i były prowadzone zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków. Zachowano bryłę budynku, wymieniając pokrycie dachowe oraz stolarkę okienną i drzwiową. Elewacja została oczyszczona i ujednolicona kolorystycznie, a parter dworca ponownie udostępniono podróżnym.
Funkcje dla podróżnych i dostępność
Parter obiektu przeznaczono na obsługę pasażerów. Znajdują się tu poczekalnia, hol kasowy z dwiema kasami oraz toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dworzec wyposażono w ścieżki prowadzące, oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz plany dotykowe. W budynku wdrożono także nowoczesne systemy bezpieczeństwa i zarządzania.
Przestrzenie komercyjne i otoczenie
Na piętrze i poddaszu przewidziano lokale usługowe i komercyjne, z których część nadal pozostaje do wynajęcia. W zachodniej części budynku działa posterunek Straży Ochrony Kolei. Zmodernizowano również otoczenie dworca, montując m.in. stojaki rowerowe, oświetlenie oraz wiatę śmietnikową.
Koszt i znaczenie inwestycji
Modernizacja dworca kolejowego w Skierniewicach kosztowała 45 mln zł brutto i była współfinansowana z funduszy unijnych w ramach programów POIiŚ oraz FEnIKS. Dworzec obsługuje stację położoną na linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice, z której korzysta średnio do 12,8 tys. pasażerów dziennie.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
