Według Sandry Bauer, kierownika działu komunikacji korporacyjnej oraz rzeczniczki koncernu PORR, ponowne wprowadzenie na rynek czasopisma było logicznym posunięciem: – Corporate Publishing odgrywa kluczową rolę w naszych działaniach marketingowych. Poprzednie odnowienie wizerunku czasopisma „World of PORR” miało miejsce osiem lat temu. Ówczesne techniczne rozwiązania i projekt nie odpowiadały już obecnym multimedialnym treściom. Teraz połączyliśmy wysoce zaawansowaną pod względem technicznym platformę internetową z nowoczesną koncepcją oraz funkcjami, które odpowiadają duchowi naszych czasów. W ten sposób wzniesiemy nasz „World of PORR” na wyższy poziom.
Treść „World of PORR” oferuje znacznie więcej niż tylko zbiór aktualnych projektów firmy PORR. Publikacja daje czytelnikom możliwość całościowego spojrzenia na złożone wyzwania i innowacyjne rozwiązania, które pojawiają się na całej rozciągłości łańcucha przetwarzania w budownictwie. Kolejną osobliwością jest fakt, że artykuły piszą eksperci pracujący w PORR.
„World of PORR”: Nowa koncepcja, nowe funkcje
Nowa postać czasopisma „World of PORR” powstała w wyniku szeroko zakrojonej analizy, ankiety przeprowadzonej wśród czytelników oraz inspiracji pochodzących od grupy fokusowej. Koncepcję i wdrożenie projektu zrealizowano we współpracy z salzburską agencją internetową pixelart.
W trakcie procesu odnawiania wizerunku rozbudowano redakcyjną koncepcję, aby zapoznać z publikacją szerszy kręg odbiorców i lepiej zobrazować różnorodność projektów PORR i międzynarodowych budów. Jednocześnie zwiększono nacisk na personalizację, możliwość dzielenia się materiałami i funkcjonalność. Przejrzysty widok danych projektowych oraz ogólne wprowadzenie do projektu ułatwiają zapoznanie się z treścią. Artykuły dopełniają rozbudowane opisy projektów, zdjęcia oraz techniczne szczegóły.
Obsługa platformy jest prosta i intuicyjna. Ponadto, za pomocą praktycznej funkcji druku z internetu można ściągnąć lub udostępnić artykuły pojedynczym kliknięciem w postaci odpowiednio dostosowanej wersji do druku. Ta funkcja o nazwie „single source publishing” stanowi ważne techniczne osiągnięcie i wartość dodaną dla czytelników i redaktorów czasopisma.
Sandra Bauer zaznacza, że: – dążymy do w pełni zintegrowanego zestawu środków komunikacyjnych i pracujemy już nad udoskonalaniem „World of PORR”. W przyszłości nasze treści będą jeszcze mocniej ze sobą powiązane – z wykorzystaniem wszystkich kanałów. W ten sposób zapewnimy efekty synergii o dużym zasięgu, zwiększymy możliwość interakcji i dotrzemy do nowych grup docelowych. Nowy rozdział w historii publikacji PORR
Czasopismo „World of PORR” ukazuje się w regularnym nakładzie od lat 60-tych XX w. Magazyn jest przeznaczony dla czytelników ze środowiska technicznego oraz dla osób zainteresowanych techniką. Pod względem tematycznym publikacja oferuje szeroko zakrojony przegląd projektów spółki PORR oraz informacje o podłożu technicznym, rozpoczęciu budów i postępach w realizacji prac budowlanych. Czasopismo, które początkowo nosiło tytuł „PORR Nachrichten”, wypracowało sobie po pierwszym odnowieniu wizerunku w roku 2011 dużą renomę w branży budowlanej.
Nowe wydanie „World of PORR” jest już dostępne na stronie worldofporr.com. Poniższy krótki zwiastun pozwoli się zorientować w najważniejszych funkcjach nowej platformy.
Zdjęcie: PORR S.A.