
Na stacji zamontowane są tory i rozjazdy. Zbudowana jest nowa nastawnia, z której będzie prowadzony ruch. Przygotowywane są do pracy urządzenia sterowania ruchem kolejowym Wykonawca reguluje rozwieszoną wcześniej sieć trakcyjną. Wiadukt kolejowy nad dalekobieżną linią średnicową zapewni bezkolizyjny przejazd pociągów z Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Głównej. Testy obciążeniowe potwierdziły sprawność nowego obiektu.
Kontynuowane będą prace przy budowie kładki. Obiekt zapewni dogodny dostęp na nowe perony od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej. Mieszkańcy wygodnie przejdą nad torami między Ochotą a Wolą. Na przygotowanych już filarach ułożone będą stalowe przęsła. Najdłuższe 260-tonowe przęsło nad linią średnicową będzie miało ponad 50 m długości.
Otwarcie stacji Warszawa Główna pozwoli na rozkładowe prowadzenie ruchu pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia oraz prac na linii średnicowej. Stacja zwiększy możliwości podróży koleją w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia –Warszawa Zachodnia realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Wartość to ponad 87 mln zł.
Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.