Budimex ułożył całą nawierzchnie drogi S7
Na całej długości budowanej drogi ekspresowej S7 od granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej spółka Budimex ułożyła ostatnią warstwę nawierzchni SMA.
Przejezdność ciągu głównego skarżyskiej S7 oznacza nie tylko koniec korków w samym Skarżysku, ale likwidację jedynego wąskiego gardła na odcinku drogi ekspresowej S7 od Grójca na Mazowszu do granicy Świętokrzyskiego i Małopolski.
Zgodnie z kontraktem wszystkie prace w ramach tej inwestycji powinny się zakończyć w maju 2020 roku.
Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatni jednojezdniowy odcinek między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała „siódemka” na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Znacznie skrócony zostanie czas podróży między Krakowem, Kielcami a Warszawą, a cały świętokrzyski odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy.
Informacje o inwestycji
Długość odcinka – 7,6 km
Przekrój drogi – 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu – 3,5 m
Szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m
Szerokość pasa dzielącego – 12 m
Maksymalne obciążenie – 115 kN/oś
Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód
Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót: ok. 260 mln zł
Data rozpoczęcia kontraktu: 10.10.2017 r.
Okres realizacji: 22 miesiące – z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień – 15 marzec)
Data zakończenia: 9.05.2020 r. (zgodnie z deklaracja wykonawcy przy dobrych warunkach pogodowych ciąg główny może być udostępniony do końca 2019 r.)
Wykonawca inwestycji – Budimex SA
Nadzór inwestycji BBC Best Building Consultans
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kielce