REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Budimex ułożył całą nawierzchnie drogi S7

Na całej długości budowanej drogi ekspresowej S7 od granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej spółka Budimex ułożyła ostatnią warstwę nawierzchni SMA.

 
Zdjęcie: GDDKiA O/Kielce
Zdjęcie: GDDKiA O/Kielce
Zdjęcie: GDDKiA O/Kielce
Zdjęcie: GDDKiA O/Kielce
Dobiegł końca jeden z najważniejszych etapów budowy skarżyskiego odcinka drogi ekspresowej S7. Wykonawca inwestycji Budimex, zgodnie ze złożoną wcześniej deklaracją dąży do tego, aby ciąg główny trasy był przejezdny do końca roku. Aby było to możliwe, trzeba jeszcze wykonać między innymi oznakowanie poziome i pionowe, zamontować bariery i inne elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, dokończyć roboty w obrębie węzła Skarżysko Zachód, wykonać prace porządkowe i wykończeniowe, a także spełnić warunki formalne związane z udostępnieniem drogi.

Przejezdność ciągu głównego skarżyskiej S7 oznacza nie tylko koniec korków w samym Skarżysku, ale likwidację jedynego wąskiego gardła na odcinku drogi ekspresowej S7 od Grójca na Mazowszu do granicy Świętokrzyskiego i Małopolski.

Zgodnie z kontraktem wszystkie prace w ramach tej inwestycji powinny się zakończyć w maju 2020 roku.

Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatni jednojezdniowy odcinek między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała „siódemka” na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Znacznie skrócony zostanie czas podróży między Krakowem, Kielcami a Warszawą, a cały świętokrzyski odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy.

Informacje o inwestycji

Długość odcinka – 7,6 km
Przekrój drogi – 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu – 3,5 m
Szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m
Szerokość pasa dzielącego – 12 m
Maksymalne obciążenie – 115 kN/oś
Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód
Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót: ok. 260 mln zł
Data rozpoczęcia kontraktu: 10.10.2017 r.
Okres realizacji: 22 miesiące – z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień – 15 marzec)
Data zakończenia: 9.05.2020 r. (zgodnie z deklaracja wykonawcy przy dobrych warunkach pogodowych ciąg główny może być udostępniony do końca 2019 r.)
Wykonawca inwestycji – Budimex SA
Nadzór inwestycji BBC Best Building Consultans

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kielce

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA