REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Trwa remont mostu w Wierzbicy

4 listopada br. zamknięty został dla ruchu kołowego most w Wierzbicy, co dało Wykonawcy możliwość rozpoczęcia montażu konstrukcji stalowej niezbędnej do podniesienia przęsła zawieszonego.

 
Zdjęcie: GDDKiA O/Warszawa
Zdjęcie: GDDKiA O/Warszawa
                         Jest to proces powolny i wymaga precyzji oraz czujności pod kątem obserwacji zachowania konstrukcji.

Niebezpieczeństwo – niesymetrycznie podnoszona płyta pomostu


Podczas rozpoczęcia podnoszenia przęsła zaobserwowano, że z jednej strony podnoszenie wymaga użycia większej siły. Z uwagi na bezpieczeństwo pracowników, pieszych jak również samej konstrukcji przęsła podjęto decyzję o wstrzymaniu prac celem weryfikacji przyjętych założeń.

Prace przy moście, fot. GDDKiA O/Warszawa
Prace przy moście, fot. GDDKiA O/Warszawa
Przyczyna i dalsze działanie

Beton zbrojony, z którego jest zbudowana konstrukcja przęsła jest materiałem niejednorodnym, co nie pozwala precyzyjnie określić sposobu zachowania się konstrukcji podczas jej podnoszenia. Dlatego też zdecydowano się na wykonanie dodatkowego podparcia.

Wykonawca spawa dodatkową konstrukcję wsporczą a następnie będzie ją montował na obiekcie. Zdaniem Wykonawcy realizacja dodatkowych zabezpieczeń zapewni stabilne i bezpieczne podniesienie pomostu a w rezultacie wymianę uszkodzonych łożysk.

Pozostałe prace trwają


Wykonawca codziennie prowadzi roboty remontowe deski gzymsowej oraz chodnika, niemniej jednak prace te uzależnione od panujących warunków atmosferycznych, ponieważ są to elementy bezpośrednio narażone na ich oddziaływanie.

Wykonawcą remontu mostu jest spółka FREYSSINET POLSKA. Wartość inwestycji to 1,7 mln zł.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Warszawa

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA