REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Pozytywny wynik kontroli Prezesa UZP dotyczący S19 Rzeszów Południe – Babica

Kontrola uprzednia Prezes Urzędu Zamówień Publicznych dotycząca przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi S19 Rzeszów Południe – Babica zakończyła się pozytywnym wynikiem.

 
Zdjęcie: GDDKiA O/Rzeszów
Zdjęcie: GDDKiA O/Rzeszów
                         Po przedłożeniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie podpisanie kontraktu.

Czekamy na gwarancję


Dobiegła końca procedura przetargowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica. To kolejny odcinek trasy Via Carpatia na Podkarpaciu, dla którego niebawem podpiszemy umowę. Kontrola uprzednia postępowania przeprowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała uchybień. Po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, możliwe będzie podpisanie umowy.

Przetarg


Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę tego odcinka S19, 15 maja 2020 r., jako najkorzystniejszą ofertę wybraliśmy tę złożoną przez konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. Na wybór oferty najkorzystniejszej zostało złożone odwołanie, które jeszcze przed terminem posiedzenia Krajowej Izby Odwoławczej cofnięto, w związku z czym postępowanie odwoławcze zostało umorzone.

Zakres prac


Odcinek od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy realizowany będzie w systemie „Projektuj i buduj”, co oznacza, że wykonawca zadania na podstawie Koncepcji Programowej opracuje dokumentację techniczną. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2026.

W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich, w tym tunelu o długości ok. 2 km, sześciu estakad, dwóch wiaduktów nad S19, bezkolizyjnego przejazdu w ciągu DK19, trzech przejść dla zwierząt i jednego przejazdu pod S19. W ramach umowy wykonany zostanie także węzeł Babica typu „trąbka” oraz pierwsze na Podkarpaciu centrum zarządzania tunelem. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie 6 listopada 2015 r. wydał decyzję środowiskową (4 listopada 2016 r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna).

Komfort i bezpieczeństwo


Dzięki budowie S19 zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z centrum miejscowości w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 19, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców – wypadki, hałas oraz spaliny. Nowa trasa skróci także czas przejazdu na osi północ-południe i zwiększy bezpieczeństwo na drodze zarówno dla lokalnych społeczności, jak i dla ruchu tranzytowego.

Źródło: GDDKiA O/Rzeszów
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA