![Grafika: GDDKiA O/Szczecin](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Sierpień/19/_resampled/ResizedImage600265-drogaS3.png)
Po pozyskaniu gwarancji będziemy gotowi do podpisania umowy
Kontrola uprzednia postępowania przetargowego, prowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jest obligatoryjna przy dużych inwestycjach. Nie wykazała ona uchybień i zakończyła się pozytywnym wynikiem. Na końcowym etapie jest uzgadnianie gwarancji należytego wykonania umów. Podpisanie umów z wykonawcami powinno nastąpić jeszcze w sierpniu.
Zaprojektowanie i budowa
W ramach inwestycji wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
Ostatni odcinek S3, który pozostał do realizacji
Odcinek S3 Świnoujście – Troszyn, składający się z dwóch odcinków realizacyjnych Świnoujście – Dargobądz o długości 17 km i Dargobądz – Troszyn o długości 16 km, jest niezbędny do ukończenia całej dwujezdniowej drogi S3 od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu z autostradami A2 i A4 oraz południową granicą kraju.
Źródło: GDDKiA O/Szczecin