Najtańszą ofertę złożyła firma Egis Poland Sp. z o.o. na kwotę 2 819 160,00 zł. Najdroższą ofertę złożyła firma Ivia S.A. na kwotę 4 735 500,00 zł. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.
Prace przygotowawcze i analiza wariantów przebiegu
Głównym celem Studium Korytarzowego (SK) i Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) jest znalezienie optymalnego korytarza obwodnicy i uzyskanie dla niego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, a następnie dokonanie pełnego rozpoznania geologicznego i ustalenie granic pasa drogowego przyszłego nowego odcinka drogi krajowej.
W ramach prowadzonych prac, Wykonawca będzie zobowiązany przeanalizować możliwość przeprowadzenia obwodnicy zarówno po stronie wschodniej jak i zachodniej miasta. Ostatecznie przebieg nowej drogi zostanie ustalony w planowanej do uzyskania w ramach zamówienia Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zakres inwestycji
Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie „projektuj i buduj” w latach 2026-2028. Obwodnica Kolbuszowej powstanie w nowym śladzie drogi krajowej nr 9 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) o długości ok. 8,5 km. Przeznaczona do zaprojektowania a następnie wybudowania inwestycja obejmuje budowę pełnego zakresu drogi krajowej DK9 klasy GP wraz ze skrzyżowaniami (ewentualnie węzłami), drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej, obiektami inżynierskimi i ochrony środowiska oraz usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną nie związaną z drogą.
Cel inwestycji
Istniejący odcinek drogi krajowej nr 9 przechodzi przez miasto Kolbuszowa wśród zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Duże natężenie ruchu, na które składa się w głównej mierze ruch tranzytowy jest niezwykle uciążliwy dla mieszkańców. Celem budowy obwodnicy Kolbuszowej jest więc przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa ułatwi tranzyt w ciągu drogi krajowej numer 9 Rzeszów – Radom i dalej w kierunku południowym tj. do przejścia granicznego w Barwinku. Usprawni to ruch tranzytowy, którego część, z drogi ekspresowej S7 przejmuje DK9. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Źródło: GDDKiA