![Zdjęcie: PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Padziernik/26/_resampled/ResizedImage600450-estakadaKrakow.png)
Z myślą o mieszkańcach miasta Polskie Linie Kolejowe zamierzają również optymalnie wykorzystać warunki, jakie stworzył projekt – otwarcie ponad 21 tys. m2 nowej powierzchni pod estakadami, w miejscu dawnych nasypów.
– Wykorzystujemy możliwości jakie dają inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. do poprawy warunków komunikacji i korzystnego dla mieszkańców zagospodarowania terenu. Dzięki projektowi na trasie Kraków Główny – Płaszów mieszkańcy zyskają kładkę pieszo-rowerową nad Wisłą i nowe przestrzenie pod estakadami w miejscu nasypów kolejowych – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Powołany w PLK zespół ds. zagospodarowania terenów pod estakadami, wspólnie z przedstawicielami Miasta, zajmie się wypracowaniem zakresu zagospodarowania obszaru pod linią kolejową od ul. Kopernika do ul. Miodowej. Wypracowana zostanie wspólna koncepcja zagospodarowania terenu oraz formuła utrzymania.
Działanie PLK związane z ciekawym i zgodnym z oczekiwaniami mieszkańców zagospodarowaniem otwartego terenu pod estakadami, to kolejne przedsięwzięcie zarządcy infrastruktury dla społeczeństwa Krakowa. Polskie Linie Kolejowe przy budowie nowych mostów kolejowych nad Wisłą zapewniły możliwość realizacji kładki pieszo-rowerowej, która znaczenie usprawni komunikację w mieście.
Przedsięwzięcia PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. są realizowane przy okazji modernizacji krakowskiej linii średnicowej w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”, który jest współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.