REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Umowa projekt i budowę S19 Białystok Południe – Ploski

27 listopada br. GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę odcinka drogi S19 w. Białystok Południe – Plosek o długości prawie 13 km. To pierwszy fragment trasy Via Carpatia w woj. podlaskim, który przechodzi do etapu realizacji.

 
Grafika: GDDKiA O/Białystok
Grafika: GDDKiA O/Białystok
Były przetargi, są umowy

– Dotrzymujemy słowa i rozpoczynamy proces realizacji Via  Carpatii  na Podlasiu! Wyrównujemy szanse regionów Polski,  a zarazem  tworzymy międzynarodowy  korytarz transportowy –
powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

–  Podpisana dziś  umowa na odcinek od węzła  Białystok Południe  do  Plosek nad Narwią, to  pierwsza z trzech  najbliższych  umów na realizację trasy S19 w  woj.  podlaskim.    Jeszcze w tym roku  planujemy  podpisać  kontrakty  z wykonawcami odcinków Księżyno – Białystok Południe (wraz z DK65 do Grabówki) oraz Białystok Zachód – Księżyno. W ten sposób w realizacji będzie już cała tzw. południowa obwodnica Białegostoku wraz z wylotem w stronę Bielska Podlaskiego –
powiedział Tomasz Żuchowski,  p.o.  Generalnego  Dyrektora  Dróg  Krajowych  i  Autostrad. 

–  W pierwszej połowie  2021 r.  planujemy  podpisanie umów na  pozostałe  odcinki S19 w woj. podlaskim, na które w tym roku  ogłosiliśmy przetargi –
dodał szef GDDKiA. 

Eska nad Narwią


Odcinek Białystok Południe (bez węzła) – Ploski nad Narwią ma długość 12,73 km. Droga  będzie miała  dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Rodzaj konstrukcji nawierzchni – beton czy asfalt – wybierze wykonawca. Zadanie obejmować będzie też budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 160-metrowego mostu nad doliną Narwi i  osiem  przejść dla zwierząt.  Na tym fragmencie  S19  zaplanowany został węzeł Zabłudów, zapewniający relację Białystok – Zabłudów – Juchnowiec Kościelny.

Wykonawcą zadania o wartości  396,9 mln zł  jest  firma  Mota  Engil  Central Europe. 

Harmonogram  prac 

– III/IV kwartał 2021  r.  –  złożenie wniosku  o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) 
– II  kwartał 2022  r.  – uzyskanie  decyzji ZRID 
– 2022-2024  –  lata realizacji
Dane techniczne
– Przekrój  docelowy – 2×2 
– Liczba  i szerokość pasów  ruchu – 2 x  2 x 3,5 m 
– Pas dzielący wraz z opaskami  –  min.  5 m 
– Prędkość  projektowa – 120 km/h   
– Pas  awaryjny – 2,5 m 
– Kategoria  ruchu – KR  6   
– Obciążenie nawierzchni – 11,5  t/oś 

Źródło: GDDKiA O/Białystok
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA