Ponad 7-kilometrowy odcinek został dostosowany do standardów drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego), o nawierzchni bitumicznej o dopuszczalnym obciążeniu 11,5 t/oś. Umocnione są także pobocza.
Na przebudowanym odcinku jezdnia została poszerzona i ma obecnie szerokość od 7 do 14 m. Wartość robót to ok. 58,3 mln zł.
DK74 na deskach projektantów
W latach 2021-2029 planowana jest rozbudowa kolejnych odcinków DK74 pomiędzy Janowem Lubelskim a przejściem granicznym w Zosinie. W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic wybudowane zostaną obejścia Janowa Lubelskiego, Dzwoli, Gorajca, Szczebrzeszyna i Zamościa, natomiast w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych przebudowanych zostanie sześć odcinków DK74:
– Janów Lubelski – Frampol (ok. 9 km),
– Gorajec – Szczebrzeszyn (ok. 10 km)
– Klemensów – Zamość (ok. 15 km),
– Zamość – Miączyn (ok. 7 km),
– Horyszów – Hrubieszów (ok. 19 km),
– Hrubieszów – Zosin (ok. 14 km).
Obecnie w ciągu DK74 trwa przebudowa trasy na odcinku Jarosławiec – Miączyn o długości ok 4,3 km. Roboty potrwają do końca przyszłego roku.
Tekst: GDDKiA
Zdjęcie: ZDI Zamość
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan