REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Pozytywne wyniki kontroli Prezesa UZP na realizację S6

Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia Prezesa UZP przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.

Po przedłożeniu przez wykonawców gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie podpisanie umów na kontrakty.

Czekamy na gwarancje wykonawców

Dobiegła końca procedura przetargowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (Chwaszczyno – Żukowo – Gdańsk Południe). Standardowa i obligatoryjna, w przypadku dużych postępowań przetargowych, kontrola uprzednia prowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała uchybień. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawców gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umów.

Przetarg

Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę tego odcinka S6, 26 lutego 2021 r. jako najkorzystniejsze wybrano oferty firmy Budimex (Chwaszczyno – Żukowo) oraz konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (Żukowo – Gdańsk Południe).

Zakres prac

Droga ekspresowa S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie realizowana w formule „Projektuj i buduj”. Wykonawcy zadań na podstawie koncepcji programowej opracują dokumentację techniczną, a następnie, po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, rozpoczną prace budowlane. Wybudowana trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową, po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa zadania realizacyjne:
1. Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
2. Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (z rozbudową węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Realizacja inwestycji jest planowana na lata 2021-2025.

Komfort i bezpieczeństwo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego. Pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w  kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.

Tekst: GDDKiA

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA