Bliżej podpisania umowy na S19 Malewice – Chlebczyn
Pozytywnym wynikiem zakończyła się standardowa, uprzednia kontrola przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od Malewic do Chlebczyna, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Przetarg
W przetargu na projekt i budowę tego odcinka S19 wpłynęło osiem ofert. 6 maja 2021 r. jako najkorzystniejszą wybraliśmy ofertę tureckiej firmy Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret, opiewająca na kwotę 665,21 mln zł. 17 maja wpłynęło odwołanie firmy Intercor, której oferta na kwotę 738 mln zł była druga w przetargu. Trzy miesiące później KIO odrzuciło odwołanie, potwierdzając prawidłowość wyboru firmy Kolin.
Wykonawca ma zrealizować inwestycję w ciągu 36 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie trwania robót budowlanych.
Zakres prac
Odcinek Malewice – Chlebczyn to najbardziej na południe, wysunięty fragment S19 w woj. podlaskim, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki. Będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę Bugu estakadą o długości 658 metrów.
Zaplanowane są dwa węzły drogowe – Siemiatycze Północ, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, na skrzyżowaniu z DK62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, mającą po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/