Decyzja środowiska dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego w ciągu DK25.
RDOŚ wydał decyzję dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego poprowadzonej według wariantu preferowanego, oznaczonego jako W1CAv2. Przyszła obwodnica, o długości 6,4 km, bierze swój początek w śladzie istniejącej DK25 i biegnie po wschodniej stronie miasta, włączając się ponownie do istniejącego przebiegu DK25 na południowym krańcu miasta.
Na początkowym odcinku obwodnica przejdzie mostem na ciekiem wodnym, a linię kolejową Chojnice – Nakło nad Notecią przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 241 planowana jest budowa skrzyżowania, a w miejscu przecięcia doliny rzeki Sępólenka mostu o konstrukcji gruntowo-powłokowej. Na włączeniu do obecnego przebiegu DK25 powstanie rondo.
Ochrona środowiska
Inwestycja zostanie zrealizowana ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony przyrody, zasobów naturalnych, zabytków i ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich. Zgodnie z DŚU w celu ograniczenia negatywnego oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny będzie wykonany ekran akustyczny o łącznej powierzchni 166 m2. Ponadto, aby zapewnić właściwe warunki migracji zwierząt zostaną wybudowane przejścia dla płazów i zwierząt małych, oraz dla zwierząt średnich i dużych. W ramach inwestycji wykonane zostaną również nasadzenia zieleni, a w rejonie przedsięwzięcia zostaną umieszczone skrzynki lęgowe dla ptaków.
Dwie obwodnice – jedno zadanie
Wraz z obwodnicą Kamienia Krajeńskiego o długości 2,3 km, dla której burmistrz Kamienia Krajeńskiego wydał decyzję środowiskową 20 kwietnia 2021 r., obwodnica Sępólna Krajeńskiego zmieni układ drogowy na DK25 ułatwiając przejazd z kujawsko-pomorskiego do woj. pomorskiego. Budowa wyprowadzi ruch tranzytowych z obu miejscowości co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców.
Parametry techniczne projektowanej drogi
– klasa techniczna drogi – GP (droga główna ruchu przyspieszonego)
– prędkość projektowa – 70 km/h
– obciążenie nawierzchni – 11,5 t/oś
– przekrój poprzeczny 2 x 1
– szerokość pasa ruchu – 3,50 m
– szerokość pobocza gruntowego – 2,0 m,
Planowane lata realizacji zadania to lata 2024-2027.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/