REKLAMA
Mosty Wiadomości
2 Minuty czytania

Budimex zrealizuje nowy most w Warszawie

23 listopada 2021 r. spółka Budimex podpisał z Zarządem Dróg Miejskich w Warszawie umowę na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę, która ma połączyć Centrum Warszawy z Pragą Północ.

 

Zdjęcie: Budimex SA, www.budimex.pl
Zdjęcie: Budimex SA, www.budimex.pl

Most ten ma liczyć 452 metry – będzie to najdłuższa przeprawa dla  pieszych i rowerzystów w Polsce oraz jedna z największych tego typu inwestycji w Europie. Dzięki budowie nowego mostu Praga stanie swego rodzaju „przedłużeniem” Śródmieścia Warszawy.

Most, który wybuduje Budimex ma połączyć brzegi Wisły na  wysokości ul. Karowej i  ul. Stefana Okrzei. Przebycie trasy kładką ma zająć wówczas 6 min. pieszo lub  2  min. rowerem. Most pieszo- rowerowy łączyć będzie odnowioną część prawobrzeżnej Warszawy z  Bulwarami Wiślanymi. Dla pieszych powstanie ciąg łączący ul. Ząbkowską z Powiślem i  dalej Krakowskim Przedmieściem, natomiast dla  rowerzystów powstać ma korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z  Powiślem, Śródmieściem i Wolą.

– Prace budowlane przygotowawcze do budowy rozpoczynamy już w tym tygodniu. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących z budową oraz od badania dna Wisły w miejscu budowy –
mówi Dariusz Demianiuk, Dyrektor Rejonu Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex, który podpisywał umowę z Prezydentem Miasta Stołecznego Warszawy – Rafałem Trzaskowskim.

– Konstrukcja mostu będzie stalowa a konstrukcja filarów żelbetowa. Filary mostu będą konstruowane z poziomu rzeki. Zgodnie z warunkami kontraktowymi zapewnimy ciągły ruch na bulwarach wiślanych, natomiast będzie on ograniczony. Montaż konstrukcji stalowej w częściach skrajnych będzie się odbywać z lądu a część środkowa z jednostek pływających –
dodaje Dariusz Demianiuk.

Jednopoziomowa, pieszo-rowerowa przeprawa przez Wisłę ma być wykonana ze stali pokrytej farbą w  kolorze kortenu. W  najszerszym punkcie most mierzyć ma 16,3 m., natomiast w  najwęższym 6,9 m. szerokości.

– Most połączy zmieniające się centrum miasta ze zmieniającą się Pragą. To jeden z naszych najważniejszych priorytetów –
mówił podczas podpisania Rafał Trzaskowski, Prezydent Warszawy.

Konstrukcja będzie miała wbudowane w balustrady oświetlenie LED, zamontowane zostaną także kamery monitoringu. Obiekt będzie w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami o ograniczonej mobilności. Na moście wydzielone mają zostać również dwie strefy przeznaczone do wypoczynku.

– Dokumentację budowlaną uzgadnialiśmy z ponad 50 podmiotami. Podpisujemy umowę z wykonawcą sprawdzonym na gruncie warszawskim. Dworzec Zachodni to chyba najbardziej rozpoznawalna inwestycja realizowana przez tego wykonawcę. Mam nadzieję, że budowany most stanie naszą wspólną wizytówką –
dodał w trakcie wydarzenia Łukasz Puchalski, Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Wartość kontraktu wynosi 120 mln 961 tys. zł brutto. Koniec robót nastąpić ma  w  lutym 2024 roku.

Budimex realizuje dla samorządu Miasta Stołecznego Warszawy także II i III etap rozbudowy Kolektora Wiślanego dla MPWiK. W 2019 roku Budimex zrealizował tzw. ul. Czerniakowską BIS na Mokotowie.

Źródło: tekst Budimex SA, www.budimex.pl

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA