REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Oferty na projekt i budowę S19 Domaradz – Iskrzynia

1 czerwca GDDKiA otwarła oferty w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 Domaradz – Iskrzynia. W przetargu wpłynęło osiem ofert. Sześć z nich mieści się w budżecie GDDKiA.

 
Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Oferty

Kwota, jaką GDDKiA na sfinansowanie realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S19, wynosi 1  396  026  772,62  zł. Oferty w przetargu złożyły firmy:
1. Mostostal Warszawa – 1  063  251  940,57 zł,
2. Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret – 1  144  332  960,00 zł,
3. Budimex – 1  183  978  975,59 zł,
4. Intercor – 1  205  400  000,00 zł,
5. Strabag – 1  215  803  308,02 zł,
6. Mota – Engil – 1  394  332  154,94 zł,
7. PORR – 1  519  871  640,00 zł,
8. POLAQUA – 1  676  950  048,29 zł.

– Cieszy nas, że rynek się stabilizuje, przynajmniej patrząc na składane oferty, które po wybuchu wojny na Ukrainie w kilku przypadkach były nerwową reakcją rynku. Widać też, że działania podjęte przez Rząd w temacie waloryzacji kontraktów istniejących nieco uspokoiły nastroje w branży i apelujemy, o racjonalność podejścia w przyszłości –
powiedział Tomasz Żuchowski, Szef GDDKiA.

Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).

Zakres prac


Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów oraz osiem wiaduktów drogowych. Zbudowane zostaną także trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty oraz szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.

Ponadto w ramach inwestycji w miejscowości Zagórze wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Zagórze kat. I (MOP Zagórze w kierunku Barwinka będzie przystosowany do rozbudowy do kat. III, natomiast MOP Zagórze w kierunku Rzeszowa będzie przystosowany do rozbudowy do kat. II).

Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska.  W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna.

Planuje się, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.