Kwota, jaką GDDKiA na sfinansowanie realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S19, wynosi 1 396 026 772,62 zł. Oferty w przetargu złożyły firmy:
1. Mostostal Warszawa – 1 063 251 940,57 zł,
2. Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret – 1 144 332 960,00 zł,
3. Budimex – 1 183 978 975,59 zł,
4. Intercor – 1 205 400 000,00 zł,
5. Strabag – 1 215 803 308,02 zł,
6. Mota – Engil – 1 394 332 154,94 zł,
7. PORR – 1 519 871 640,00 zł,
8. POLAQUA – 1 676 950 048,29 zł.
– Cieszy nas, że rynek się stabilizuje, przynajmniej patrząc na składane oferty, które po wybuchu wojny na Ukrainie w kilku przypadkach były nerwową reakcją rynku. Widać też, że działania podjęte przez Rząd w temacie waloryzacji kontraktów istniejących nieco uspokoiły nastroje w branży i apelujemy, o racjonalność podejścia w przyszłości – powiedział Tomasz Żuchowski, Szef GDDKiA.
Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).
Zakres prac
Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów oraz osiem wiaduktów drogowych. Zbudowane zostaną także trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty oraz szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.
Ponadto w ramach inwestycji w miejscowości Zagórze wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Zagórze kat. I (MOP Zagórze w kierunku Barwinka będzie przystosowany do rozbudowy do kat. III, natomiast MOP Zagórze w kierunku Rzeszowa będzie przystosowany do rozbudowy do kat. II).
Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna.
Planuje się, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan