REKLAMA
Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Oferty na budowę kładek dla pieszych w Mogilanach i Głogoczowie

Krakowski Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch kładek dla pieszych w Głogoczowie i Mogilanach. W przetargu wpłynęły cztery oferty.

 
Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/
Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/
Dwie z nich mieszczą się w budżecie GDDKiA. Komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania złożonych przez wykonawców dokumentów.

Oferty do przetargu na budowę dwóch kładek nad DK7 złożyli:
– Budownictwo Mosty Drogi – koszt budowy kładki w Mogilanach 4 749 823,35 zł, w Głogoczowie 5 433 211,35, 
– Primost Południe – koszt budowy kładki w Mogilanach 6 519 000,00 zł, w Głogoczowie 6 519 000,00 zł, 
– INTOP Tarnobrzeg – koszt budowy kładki w Mogilanach 7 777 114,31 zł, w Głogoczowie 7 777 114,31 zł, 
– Nowak-Mosty – koszt budowy kładki w Mogilanach 10 395 893,43 zł, w Głogoczowie 10 505 552,32 zł. 

Na sfinansowanie obu zadań GDDKiA zamierza przeznaczyć 13 424 064,66 zł, z czego na kładkę dla pieszych w Mogilanach 6 764 104,56 zł, a w Głogoczowie 6 659 960,10 zł.

Bezkolizyjne przejście nad DK7


Projektowane kładki mają za zadanie przeprowadzać lokalny ruch pieszych ponad drogą krajową nr 7 i dzięki temu zapewnić bezpieczną komunikację z istniejącymi przystankami komunikacji zbiorowej. Kładki dostępne będą także dla osób niepełnosprawnych, ponieważ będą wyposażone w windy. Obiekty i dojścia do obiektów zostaną oświetlone, powstanie też odwodnienie i kanalizacja deszczowa. Zamontowane zostaną również kamery umożliwiające monitoring kładek.

Droga krajowej nr 7, popularnie nazywana Zakopianką, na odcinku od Krakowa do Głogoczowa jest bardzo ruchliwa. Z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu (wykonanego w latach 2020/2021) wynika, że na odcinku Kraków – Mogilany porusza się średnio prawie 57,5 tys. pojazdów na dobę, a od Mogilan do Głogoczowa ponad 52 tys.

W godzinach porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych ruch jest największy i wówczas przejście przez dwie jezdnie drogi jest szczególnie trudne i niebezpieczne. Wyprowadzenie ruchu pieszego ponad jezdnie znacznie poprawi bezpieczeństwo w tych miejscowościach.

Termin realizacji


Zgodnie z zatwierdzonymi Programami Inwestycji dla tych obiektów, ich realizacja obejmie lata 2022-2024. 15 miesięcy zajmie opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji realizacyjnej, a do 10 miesięcy roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowych obiektów inżynierskich.

Kładki finansowane są z Krajowego Funduszu Drogowego, Programu Bezpieczna Infrastruktura Drogowa na lata 2021-2024.

Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA