Ponadto wszczęto również postępowanie przetargowe na dokumentację do przebudowy A2 między Łodzią i Warszawą, która zyska dodatkowy pas ruchu na długości 89 km.
Ambitny plan, który jest realizowany
W grudniu 2022 r. GDDKiA ogłosiła plany przetargowe na 2023 r. Plan to niemal 565 km dróg, które trafią do fazy przetargu. Ich łączna wartość to ok. 28,6 mld zł.
Jedno z ogłoszonych postępowań dotyczy realizacji ponad 24-kilometrów drogi ekspresowej S11 Bobolice – Szczecinek. Połączy on budowane obecnie odcinki pomiędzy Koszalinem a Bobolicami z oddaną w 2019 r. obwodnicą Szczecinka. Będzie to też ostatni fragment S11 budowany w województwie zachodniopomorskim.
Kolejne trzy to zaprojektowanie i wybudowanie trzech odcinków drogi ekspresowej S74 o łącznej długości ok. 76 km. Wyłonieni w przetargach wykonawcy będą mieli za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie „Projektuj i buduj” w ciągu 39 miesięcy od podpisania umów, z wyłączeniem okresów zimowych.
Ogłoszony został również przetarg na dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej istniejącej dwujezdniowej drogi krajowej nr 7 pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem pod Warszawą. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7.
Ponadto ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji niezbędnej do poszerzenia autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu. Inwestycja będzie realizowana w systemie tradycyjnym – najpierw przygotowany zostanie projekt, następnie ogłoszony przetarg na budowę.
GDDKiA apeluje o rzetelną wycenę prac
Podczas organizowanych cyklicznie spotkań z przedstawicielami branży wykonawczej, GDDKiA zawsze apeluje o profesjonalną wycenę składanych ofert. Również pod kątem aktualnych kosztów robót i materiałów oraz dostępności na rynku niezbędnych kadr oraz sprzętu. Należy pamiętać, że nie zawsze wygrywa najtańsza oferta, a rzetelna wycena robót pozwoli na skuteczną i terminową realizację prac w przyszłości.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/