Zestawienie ofert:
- Budimex – 106 680 353,51 zł
- Adac Lewar – 118 221 339,04 zł
- Strabag Infrastruktura Południe – 108 384 282,49 zł
- Mota-Engil Central Europe – 105 888 197,18 zł
- konsorcjum NDI (lider) oraz NDI Sopot (partner) – 123 435 606,92 zł.
Komisja przetargowa przystąpiła do weryfikacji złożonych ofert.
Szczegóły związane z rozbudową
Istotnym elementem tego zadania będzie wzmocnienie, a odcinkowo wymiana, istniejącej konstrukcji jezdni wraz z dostosowaniem jej do nośności 11,5 t/oś. Poprawione zostaną warunki bezpieczeństwa ruchu poprzez budowę czterech rond na istniejących skrzyżowaniach – z DW 461 w Jełowej, z ul. Wolności w Jełowej, DW 463 w Bierdzanach oraz z DW 494 w kierunku Olesna. Wybudowane zostaną ciągi pieszo-rowerowe oraz dodatkowe jezdnie w celu obsługi przyległego terenu. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oświetlenie drogowe. Zadanie przewiduje także budowę nowych zatok autobusowych oraz przebudowę przepustów.
Korzyści wynikające z rozbudowy
Poprzez poszerzenie pasów ruchu, ale także korektę łuków poziomych i pionowych poprawi się bezpieczeństwo kierowców podróżujących DK45. Z kolei poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego – czyli rowerzystów i pieszych osiągnięta zostanie poprzez budowę ciągu pieszo-rowerowego i dodatkowej jezdni przyległego terenu na całej długości tego odcinka. Realizacja zadania wpłynie także na poprawę komfortu jazdy kierowców poprzez wzrost płynności ruchu i poprawę przepustowości na tej trasie.
Inwestycja będzie realizowana w latach 2023-2025.
Źródło: tekst GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/