Wartość prac, jakie wykona Skanska to prawie 18 mln zł brutto.
Ruch będzie płynniejszy
Nowe ronda planowane są przy dwóch zjazdach pod Wrocławiem – przy węzłach Wrocław Wschód i Brzezimierz. Obecnie z węzła Wrocław Wschód zjeżdża się na ruchliwą drogę Wrocław – Strzelin (DW 395), co sprawia, że szczególnie skręt w lewo w kierunku Wrocławia i Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, nie jest łatwy ani płynny.
Z węzła Brzezimierz zjeżdża się na mniej ruchliwą trasę Oława – Strzelin (DW 396), natomiast z ten zjazd często wykorzystują korzystają kierowcy w celu umknięcia korków pod Wrocławiem.
Konieczna ciągłość ruchu
– Prace przygotowawcze związane z wycinką drzew rozpoczną się w sierpniu 2023 – mówi Michał Dąbrowski. – Okres realizacji to zgodnie z umową 16 miesięcy. W zakres prac oprócz branży drogowej wchodzą branże teletechniczne i elektryczne, łącznie z rozwiązaniem kolizji średniego napięcia oraz branża kanalizacyjna.
Kluczowym wyzwaniem na budowie jest prowadzenie robót w sposób umożliwiający zapewnienie ciągłości ruchu na obu węzłach. Tutaj już na etapie przygotowania przetargu przy wspólnym zaangażowaniu zespołów oferującego i realizacyjnego, została wykonana koncepcja Organizacji Ruchu Zastępczego, pokazującą wszystkie etapy prac, na podstawie której dokładnie oszacowano ich czasochłonność i koszt.