Dodatkowy peron nr 5 na Warszawie Gdańskiej powstanie po północnej stronie stacji – od strony ul. ks. Romana Indrzejczyka (Żoliborza). Jednokrawędziowy obiekt będzie miał minimum 200 metrów długości i 5 metrów szerokości oraz pozwoli na obsługę pociągów dalekobieżnych zmierzających w kierunku m.in. Krakowa i Katowic.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stale analizują obecną sytuację na stacji Warszawa Gdańska. Dodatkowy peron pozwoli na rozłożenie potoków podróżnych, a tym samym uprawnieni obsługę pasażerów oraz zwiększy przepustowość ruchu pociągów. Analizowane są także inne rozwiązania, które zwiększą komfort korzystania ze stacji – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Peron będzie miał 0,76 m wysokości, dzięki czemu podróżni wygodnie wsiądą do pociągów. Obiekt zostanie wyposażony w ławki, wiaty i system informacji pasażerskiej. Energooszczędne oświetlenie LED zapewni bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.
Zaplanowano dwa dojścia do nowego peronu. Dostęp zapewnią schody oraz pochylnia od ul. Indrzejczyka w bliskim sąsiedztwie przejścia dla pieszych i wejścia do tunelu. Drugie dojście – również w postaci schodów i pochylni – będzie zapewnione od strony zachodniej kładki pieszej, która łączy perony z ul. Kłopot i ul. Felińskiego. Między nowym peronem a zachodnią kładką powstanie chodnik. W ramach zadania wybudowany zostanie drugi chodnik po południowej stronie stacji i połączy zachodnią kładkę z wejściem do tunelu prowadzącym do stacji metra przy budynku dworca.
Działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na stacji Warszawa Gdańska pozwolą na lepsze zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym, również w kontekście planowanej modernizacji linii średnicowej. Dodatkowy peron zapewni podróżnym lepsze warunki obsługi na stacji i zwiększy komfort oczekiwania pasażerów na pociągi.
Umowę na realizację zadania podpisano z Trakcją. Wartość robót finansowanych ze środków własnych to 12 mln zł. Zakończenie budowy nowego peronu zaplanowano do końca września br., zaś budowy chodnika po południowej stronie stacji do końca października br.