– Dzięki dobrej i niezwykle efektywnej współpracy z Urzędem Miasta w Rzeszowie oraz projektantem obiektu, firmą Mosty Gdańsk, możliwy był sukces realizacji tej kluczowej dla regionu inwestycji – podsumowuje Piotr Kledzik, prezes PORR Polska Infrastructure – wykonawcy inwestycji. Przypomnijmy, kontrakt zakładał zaprojektowanie, budowę i oddanie do użytkowania nowo projektowanej drogi o długości około 1,8 km, łączącej ulicę Załęską z ulicą Lubelską w Rzeszowie oraz budowę pięcioprzęsłowego mostu przez rzekę Wisłok, typu podwieszonego, o długości 482 m. Całkowita wysokość pylonu to 108,5 m – w związku z czym jest to drugi co do wysokości most w Polsce. W ramach zadania wykonane zostały także ekrany akustyczne i mury oporowe, przebudowano istniejącą infrastrukturę odwodnienia, oświetlenia, sygnalizację świetlną oraz kanalizację: sanitarną, deszczową, wodociągową, gazową. Inwestycja objęła także rozbiórkę budynków oraz zabezpieczenie brzegów rzeki, budowę ulic i chodników o łącznej długości 1,3 km i powierzchni ok. 58 000 m², a także przebudowę skrzyżowań i przejazdu kolejowego. Do budowy mostu zużyto 27 231,07 m3 mieszanek betonowych, 17 380,00 kg stali zbrojeniowej oraz 1 898,000 kg stali na konstrukcję stalową pomostu. Dodatkowo zamontowano wanty o całkowitej długość 9,4 km i całkowitej długości splotów 393,42 km, co daje w sumie ciężar 509 T. Umowa na budowę drogi oraz mostu na rzece Wisłok została podpisana z władzami Miasta Rzeszów w listopadzie 2013 roku. Wartość całego kontraktu to ponad 137 mln zł netto. Kontrakt w formule projektuj i buduj realizowała firma PORR Polska Infrastructure (należąca do międzynarodowej Grupy PORR, z siedzibą w Austrii). Projekt przygotowała firma Mosty Gdańsk.
Zdjęcie: PORR Polska Infrastructure S.A.