Dla bezpieczeństwa kierowców
Kontrakt był realizowany w formule „zaprojektuj i buduj” i przewidywał szereg rozwiązań bezpośrednio wpływających na poprawę bezpieczeństwa na trasie do lotniska. W ramach budowy jezdni zastosowano m.in. ulepszenie podłoży gruntowych, warstwy mrozoochronne. Podczas prac polegających na przebudowie jezdni wzmocniono konstrukcję nawierzchni oraz tam, gdzie wymagał tego jej stan przebudowano jej konstrukcję i wykonano poszerzenie jezdni. Przeprowadzono także odwodnienie drogi wraz z podczyszczaniem wody i odprowadzeniem jej do odbiorników. Powstały chodniki, zatoki autobusowe, wbudowano oświetlenie drogowe.
6 skrzyżowań – 6 rond
W sumie w miejscu skrzyżowań powstało 6 rond: w ciągu DW 774 z drogą powiatową nr 2121K relacji Mydlniki-Balice-Brzoskwinia-Krzeszowice (ul. Krakowska), (ul. Na Lotnisko) z łącznicą autostrady A4 typu bezpośredniego węzła Balice II (kier. Lotnisko Balice i Kraków Południe), (ul. Na Lotnisko) z łącznicą autostrady A4 typu pół-bezpośredniego węzła Balice II (kier. Lotnisko Balice i Kraków Północ), z ul. Medweckiego, z drogą powiatową nr 2260K (ul. Olszanicka) oraz z DW 780 w Kryspinowie.
Zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o.