Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 158 000 442,27 zł. Zamówienie przewidziane jest do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej oraz ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Najwyższa oferta opiewa na kwotę prawie 157 889 478,10 zł, natomiast najniższa oferta cenowa wynosi 107 212 582,87 zł.
Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejszą. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
– Cena – 60%,
– Kryteria pozacenowe – 40%.
Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w I kwartale 2019 r.
Wybrany Wykonawca będzie miał za zadnie wybudowanie drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie o długości 9,722 km, w tym obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.
Parametry drogi ekspresowej:
W latach 2005-2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek drogi S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010-2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.
Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w VI europejskim korytarzu transportowym. Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
– prędkość projektowa: 100 km/h
– liczba pasów ruchu: 2×2 pasy ruchu
– szerokość pasa ruchu: 3,50 m
– szerokość jezdni: 7,00 m
– szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
– szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30 m
– szerokość poboczy: min. 0,75 m
– kategoria obciążenia ruchu: KR6
– obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
Autor: GDDKiA O/Katowice