Decyzja środowiskowa dla tego zadania jest pierwszym z istotnych kroków do realizacji całej inwestycji. To ona wyznaczy korytarz, w którym cała droga ma się zmieścić, a który to korytarz z jednej strony ma ominąć Białystok, a z drugiej – skomunikować miasto z drogą ekspresową, która ma stać się zarazem obwodnicą Białegostoku.
Do RDOŚ złożone zostały kompletne analizy wszystkich opracowanych wariantów trasy wraz ze wskazaniem wariantu, zdaniem GDDKiA, najlepszego. Procedura wydania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych przewiduje także udział społeczeństwa i możliwość zgłoszenia uwag, wniosków, postulatów.
Wniosek o decyzje środowiskowa obejmuje dwa odcinki. Pierwszym jest planowana dwujezdniowa droga ekspresowa S19: Choroszcz (S8) – Ploski (za rzekę Narew), która ma w wariancie preferowanym przez GDDKiA (wysuniętym najdalej na południe od Białegostoku) długość około 40 km. Drugim fragmentem jest część planowanej do wybudowania jednojezdniowej drogi krajowej nr 65 na odcinku Kudrycze – Kuriany – Grabówka (kierunek przejście graniczne z Białorusią w Bobrownikach) o długości 3,7 km (na odc. Kudrycze – Kuriany docelowo także dwie jezdnie).
Autor: GDDKiA O/Białystok