Jest to trzeci spośród siedmiu odcinków S11 w Wielkopolsce dla których GDDKiA uzyskała DŚU. Inwestycja realizowana będzie w latach 2026-2029 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
Przebieg
Nowy odcinek drogi ekspresowej S11 będzie rozpoczynał się na terenie województwa zachodniopomorskiego, na styku z realizowaną obwodnicą Szczecinka, w rejonie istniejącej DK11. Następnie będzie przebiegać w kierunku południowym, omijając po wschodniej stronie Okonek oraz po zachodniej stronie Podgaje i Jastrowie. Następnie przetnie istniejącą DK22 i linię kolejową nr 405, a na dalszym odcinku będzie przebiegać niemalże równolegle do istniejącej DK11, omijając po zachodniej stronie Płytnicę, Krępsko i Dobrzycę. Połączy się z odcinkami dróg S10 i S11 na węźle Piła Północ. Przewidziano budowę węzła drogowego Podgaje łączącego istniejącą DK11 i DK22 oraz drogę powiatową nr 1012P. Kolejny węzeł, Jastrowie, umożliwi połączenie komunikacyjne z DK22 łączącą Jastrowie i Szwecję. Po obu stronach planowanej drogi zaplanowaliśmy budowę miejsc obsługi podróżnych (MOP).
Jest DŚU, więc czas na Koncepcję programową
Teraz wykonawca (AECOM Polska) przystąpi do opracowania Koncepcji programowej. Po zakończeniu tego etapu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, GDDKiA będzie mogła ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy na realizację przewidujemy obecnie na IV kwartał 2025 r. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2026-2029.