REKLAMA
Budownictwo Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Dwie nagrody dla Budimeksu w konkursie „Budowa Roku”

Budimex wraca z 2 nagrodami z tegorocznej edycji konkursu „Budowa Roku”, organizowanego przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa. To kolejny rok, gdy wśród najlepszych pod względem inżynierskim budów w Polsce są te ‎realizowane przez Budimex.

Zdjęcie: Budimex SA, www.media.budimex.pl

Nagrodzone inwestycje to budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie oraz modernizacja Instytutu Techniki Cieplnej Politechniki Warszawskiej w Warszawie przy ul. Nowowiejskiej 21/25.

– Jesteśmy zadowoleni i szczególnie zmotywowani faktem nagrodzenia w jednym z najbardziej prestiżowych przeglądów osiągnięć polskiego budownictwa jakim niewątpliwie jest konkurs Budowa Roku. To znakomita promocja polskiego budownictwa oraz firm budowlanych, tym bardziej cieszy fakt ponownego znalezienia się w gronie laureatów, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysokie wymagania konkursowe i środowiskową renomę samej nagrody. W imieniu swoim i zespołu mogę obiecać, że oczywiście dołożymy wszelkich starań, by to nie było nasze ostatnie słowo w tym konkursie – powiedział Piotr Świencicki, Kierownik Budowy w Budimex S.A., DBI – Oddział Południe.

– Wieloaspektowa ocena budowy, jakiej dokonuje jury konkursowe wyłaniając laureatów, sprawia, że takie kwestie jak bezpieczeństwo, dobra organizacja pracy, czy zwracanie szczególnej uwagi na aspekty ekologiczne automatycznie znajdują się wśród priorytetów zespołów budowlanych również przy realizacji innych inwestycji. Dzięki takiemu podejściu popularyzujemy najlepsze branżowe standardy – dodaje Ryszard Jarecki, Kierownik Kontraktu w Budimex S.A., DBO – Oddział Centralny.

Nagrodę I stopnia otrzymała budowa Trasy Łagiewnickiej od ‎skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do ‎skrzyżowania z ul. Beskidzką i ul. Halszki ‎wraz z budową odcinka linii tramwajowej ‎od istniejącej pętli tramwajowej os. ‎Kurdwanów do ul. Zakopiańskiej w Krakowie.‎ Trasa Łagiewnicka stanowi element III obwodnicy miasta, która ma się stać główną arterią ruchu międzydzielnicowego, tym samym odciążając rejony położone w sąsiedztwie zabytkowego centrum Krakowa. Pod względem wartości jest to największa zrealizowana dotychczas inwestycja infrastrukturalna Krakowa i jedna z największych krajowych inwestycji samorządowych. W trakcie prac zużyto m.in. około 20 990 t stali i około 207 500 m3 betonu. Realizacja tuneli TD-01, TD-04 i TD-12 wymagała wykonania około 60 000 m2 ścian szczelnych. Sama budowa wymagała rozwiązania szeregu skomplikowanych kwestii formalno-prawnych i inżynierskich, w tym m.in. posadowienia tunelu TT-09/TD-10 na obszarach osadników poprodukcyjnych byłej fabryki sody kaustycznej Solvay, realizację tunelu TD-04 w wąskim pasie drogowym pomiędzy istniejącą zabudową jednorodzinną, przy wysokim poziomie wód gruntowych, realizację węzła drogowo-tramwajowo-kolejowo-rzecznego czy przeniesienia rzeki Wilgi do nowego koryta. Całość prac wykonano w ciągu 66 miesięcy.

Nagrodzona modernizacja Instytutu Techniki Cieplnej Politechniki Warszawskiej w Warszawie dotyczy budynku wchodzącego w skład zespołu budynków Politechniki Warszawskiej, który w 2015 r. został wpisany do rejestru zabytków. Projekt modernizacji oraz wykonane prace miały na celu przywrócenie dawnej świetności tego budynku, w tym m.in. odzyskanie elementów chronionych ze względu na wartość konserwatorską oraz połączenie ich we właściwy sposób z nową tkanką materiałową i elementami planowanej rozbudowy. Modernizację podzielono na dwa zakresy. W ramach pierwszego zostały wykonane prace dotyczące przebudowy hali C oraz rozbudowy zadaszenia dziedzińca, wraz z obejściem na pierwszym piętrze. Zakres drugi objął wnętrze parterowego budynku. Całość prac wykonano w ciągu 39 miesięcy.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA