Tymczasowa organizacja ruchu
5 marca, zaplanowano wprowadzenie ruchu wahadłowego na wysokości Krapkowic, natomiast od 6 marca, ruch wahadłowy zostanie wprowadzony w miejscowości Gwoździce. Na obydwu odcinkach ruch wahadłowy w ciągu dnia będzie kierowany ręcznie przez uprawnionych pracowników. Sukcesywnie, w miarę postępu prac wykonawca będzie wprowadzał kolejne zmiany w organizacji ruchu na tym odcinku.
W Krapkowicach na wysokości linii kolejowej, kierowcy korzystają z objazdu w formie bypassu. Ma to związek z budową nowego wiaduktu, prace potrwają do końca roku.
Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa
Zakres prac przewiduje rozbudowę i wzmocnienie konstrukcji istniejącego odcinka na całej długości wraz z zastosowaniem przekroju 2+1 i podniesieniem nośności drogi do 11,5 t/oś. Ponadto przebudowa wiaduktu nad linią kolejową PKP, rozbudowa dwóch skrzyżowań – z ul. Boczną oraz łącznikiem do drogi wojewódzkiej nr 415. W ramach zadania wykonawca zbuduje lub przebuduje chodniki, kanały technologiczne, wykona również elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oznakowanie pionowe i poziome wraz z niezbędnymi urządzeniami BRD. Na wysokości Gwoździc zaplanowano budowę ekranów akustycznych.
Rozbudowa kolejnych odcinków DK45
Inwestycja stanowi kontynuację rozbudowy DK45. Na sąsiednim dwukilometrowym odcinku Rogów Opolski – węzeł Opole Południe zakończono roboty budowlane w ubiegłym roku. Kierowcy korzystają z oddanej obwodnicy Praszki, Gorzowa Śląskiego i Kowali (12,8 km), odcinka od końca obwodnicy Praszki do granicy woj. opolskiego/łódzkiego (6,7 km). Rozpoczęła się także rozbudowa 12 km odcinka Jełowa – Bierdzany.
W przygotowaniu do realizacji są kolejne odcinki DK45 od Opola do obwodnicy Praszki: Opole – Zawada, Zawada – Jełowa, Bierdzany – Kuniów, Ligota Górna – Gorzów Śląski (do początku obwodnicy Praszki).
Prace na trasie Krapkowice – Rogów Opolski zaplanowano na lata 2023-2025. Zadanie realizuje firma Mota-Engil Central Europe z umową na kwotę 72 939 978,61 zł, a zadanie jest finansowane z budżetu państwa.