Podstawowym założeniem inwestycji jest umożliwienie bezpiecznego przejścia pieszych i przejazdu rowerzystów pod magistralą kolejową LK 94 oraz układem drogowo-tramwajowym ul. Zakopiańskiej. Wstępne opracowania studialne wskazują na kilka wersji rozwiązań technicznych tej inwestycji. Zgodnie z założeniem tunel będzie miał ok. 5 m szerokości oraz trzy wejścia i wyjścia: po wschodniej stronie LK 94, pomiędzy LK 94 a ul. Zakopiańską oraz po zachodniej stronie ul. Zakopiańskiej (w rejonie budynku ZUS).
Zadaniem firmy projektowej, której w przetargu poszukuje ZIM będzie opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji tunelu pieszo-rowerowego. Wykonawca ma przedstawić dwa warianty połączenia pod układem torowym i drogowym wraz z prawidłowym dowiązaniem tunelu do istniejącej infrastruktury pieszej i rowerowej po stronie wschodniej i zachodniej, ze wskazaniem wariantu preferowanego, który będzie podlegać dalszej realizacji. Opracowanie, które zleci ZIM, pozwoli określić zakres rzeczowy i finansowy zadania, jak również ramy czasowe jego realizacji.
Zgodnie ze specyfikacją przetargową, na realizację zadania wykonawca będzie miał 6 miesięcy od podpisania umowy.