Prace na trasie od obwodnicy Słupska do Bobrownik
Na ponad 16-kilometrowym odcinku od końca obwodnicy Słupska do Bobrownik planowane jest wykonanie nawierzchni betonowej, a nie bitumicznej (asfaltowej), po której jeździmy na zdecydowanej większości dróg ekspresowych w kraju. Będzie to największy zakres zastosowania nawierzchni sztywnej w woj. pomorskim.
Aktualnie główne prace koncentrują się na robotach ziemnych – trwa budowanie nasypów i obiektów inżynierskich. Wszystkie roboty postępują zgodnie z harmonogramem.
Bobrowniki – Skórowo również w betonie
Drugim odcinkiem S6, który będzie wykonany w technologii betonowej, jest ten najbardziej oddalony od przebiegu obecnej DK6, z Bobrownik do Skórowa. Jadąc drogą krajową nr 6 nie widać go z trasy. Powstająca droga przebiega w nowym śladzie.
Na tym zadaniu wykonawca także zdecydował się na nawierzchnię z betonu cementowego. Jeżeli chodzi o inwestycje drogowe w północnej Polsce to na przestrzeni ostatnich lat jest to nowość. W innych częściach kraju wygląda to zupełnie inaczej. Nawierzchnia betonowa będzie na całym 13-kilometrowym odcinku trasy, z wyjątkiem trzech obiektów inżynierskich, gdzie wykonawca jest zobligowany do zastosowania nawierzchni bitumicznej.