Konstrukcja
Gotowa kładka została dostarczona na plac budowy w 16 maja. Późnym wieczorem zwężono obie jezdnie zakopianki do jednego pasa ruchu w każdym kierunku i zaczęto prace związane z montażem deskowania. Następnie o 1:40 zamknięto całkowicie ruch na drodze krajowej nr 7 i rozpoczęto operację przenoszenia dwóch połączonych przęseł na zbudowane w ostatnich miesiącach podpory.
Przęsła o wadze 16 ton, długości 40 m i szerokości 2,3 m, podnosił dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton. Przenoszenie i ułożenie przęseł poszło sprawnie, o 2:20 ponownie otwarto ruch na zakopiance. Nad ranem udostępniono kierowcom dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Kładka w Mogilanach
Nowe przejście dla pieszych nad zakopianką powstaje w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Łączy ul. Żary i św. Rity i zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7, dzięki czemu będzie można zlikwidować funkcjonującą dziś w tym miejscu „zebrę”.
Przez ten odcinek Zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych.
Kładka jest na trzech podporach – dwie będą po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.
Koszt inwestycji to 6 mln zł. Prace planujemy zakończyć w listopadzie tego roku.