Obecnie trwają ostatnie prace wykończeniowe i porządkowe, montaż 26 ławeczek i wynoszenie oznakowania poziomego na trasie. Jeszcze w tym miesiącu rozpoczną się odbiory branżowe, po których zakończeniu wrocławski ZDiUM otrzyma pozwolenie na użytkowanie i będzie można nowy odcinek udostępnić do ruchu.
Cel inwestycji:
Promenada Krzycka, o docelowej długości 7,5 km, biegnie przez zielone tereny wzdłuż linii kolejowej Popowice – Brochów (Towarowej Obwodnicy Wrocławia) od ul. Grabiszyńskiej do ul. Gazowej. Łączy trasy spacerowe i rowerowe oraz tereny rekreacyjne osiedli Grabiszyn, Grabiszynek, Gajowice, Borek, Krzyki, Partynice, Ołtaszyn, Wojszyce oraz Gaj. Budowany obecnie odcinek ten to jeden z najbardziej wyczekiwanych przez mieszkańców fragmentów całej trasy. Będzie mierzył blisko 1000 m i połączy pętlę tramwajową przy ul. Ślężnej z już wybudowanymi fragmentami Promenady Krzyckiej, sięgającymi wzgórza Tarnogajskiego. Od początku budowy trasy w 2019 r. cieszy się ona wciąż rosnącą popularnością.
Zakres zamówienia:
- budowa drogi rowerowej oraz ciągu pieszego na odcinku od ul. Ślężnej do ul. Spiskiej, o długości ok. 600 m i 235 m,
- budowa ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 100 m wzdłuż południowej granicy działki nr 1/2 obręb Gaj (AM-12),
- budowa oświetlenia (42 latarnie, 66 opraw),
- wyniesienie oznakowania pionowego i poziomego,
- prace z zakresu zieleni: wycinka lub przesadzenie kolidujących oraz martwych drzew i krzewów, nasadzenia kompensacyjne drzew i krzewów, założenie trawników,
- montaż 26 ławek.
Finansowanie zadania: Zadanie finansowane ze środków Gminy Wrocław.
Wykonawca: BICKHARDT BAU POLSKA Sp. z o.o.
Koszt inwestycji: 3 688 339,38 zł brutto
Termin realizacji: Lipiec 2024 r.