Udostępniane skrzyżowanie jest jednak w dalszym ciągu fragmentem placu budowy, stąd należy zachować szczególną ostrożność z uwagi na trwające roboty budowlane. Opolski Oddział GDDKiA apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i dostosowanie się do oznakowania wynikającego z tymczasowej organizacji ruchu oraz do poleceń osób kierujących ruchem.
Aktualny zakres prac
Zaawansowanie rozbudowy ponad 6-kilometrowego odcinka DK46 pomiędzy Nysą i Pakosławicami jest na poziomie około 75 proc. Na zdecydowanej długości jezdni głównych ułożone są już warstwy podbudów bitumicznych. Trwają prace na całej długości jezdni zbiorczych. Sukcesywnie postępują również roboty związane z wyposażeniem obiektów mostowych m.in. w zakresie wykonania drenażu oraz montażu barier. Finalizowane są roboty związane z branżami towarzyszącymi robotom drogowym. Zamontowano już ekrany akustyczne. Kontynuowane są roboty brukarskie oraz prace związane z montażem barier ochronnych. Na sierpień i wrzesień przewidziane są prace związane z układaniem warstwy ścieralnej – ostatniej warstwy bitumicznej. Montowana będzie także sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach. W miejscach zakończenia robót zasadniczych wykonawca układa warstwę humusu i dokonuje zasiewu skarp.
Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa
Budowa odcinka w układzie 2×2 to zdecydowana poprawa płynności i przepustowości ruchu na odcinku z jego dużym natężeniem. Przebudowane skrzyżowania wyeliminują ponadto niebezpieczne miejsca, w których dochodziło do zdarzeń drogowych.
Zakres inwestycji
Inwestycja obejmuje rozbudowę drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, że po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.
Ponadto w ramach inwestycji wykonano mosty nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW 401 (przy tzw. grzybku). Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników, budowę ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną na trzech skrzyżowaniach.
Wykonawcą robót jest firma Budimex z umową na kwotę 147,3 mln zł, a finał prac zaplanowano jeszcze w br.