
Prace obejmą nieco ponad 9-kilometrowy odcinek pomiędzy skrzyżowaniami z drogą powiatową prowadząca do Sośna oraz z drogą wojewódzką nr 237 w kierunku Tucholi.
Lista złożonych ofert:
- Transpol Lider – 86 181 686,31 zł,
- NDI – 86 940 960,19 zł,
- Polaqua – 88 726 139,00 zł,
- Strabag – 89 929 031,71 zł,
- PORR – 92 277 903,47 zł,
- Budimex – 92 858 138,83 zł,
- konsorcjum Kobylarnia (lider) i Mirbud – 93 107 894,80 zł,
- TRAKCJA – 96 137 584,84 zł,
- Rubau – brak formularza oferty/plik uszkodzony.
Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi 107 288 242,99 zł.
Teraz bydgoski Oddział GDDKiA rozpoczyna badanie i ocenę ofert.
Zakres zadania
Droga częściowo pobiegnie nowym śladem, omijając Dziedno. Inwestycja znacząco podniesie komfort i bezpieczeństwo użytkowników drogi, a jej warunki techniczno-użytkowe zostaną polepszone. W szczególności chodzi o wymianę i wzmocnienie nawierzchni poprzez dostosowanie jej nośności do obciążeń do 11,5 t/oś. Zmienimy geometrię drogi, by dostosować ją do parametrów klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Dotyczą one m.in. wydzielonych pasów do skrętu w lewo, chodników, oświetlenia, zatok autobusowych, korekty łuków pionowych i poziomych. Obejście Dziedna i budowa chodnika w Mąkowarsku wpłyną na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Na rozbudowanym odcinku starej drogi zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy o nawierzchni bitumicznej oraz ekrany akustyczne.
W zakres prac wchodzi również przebudowa istniejącego i budowa nowego oświetlenia drogowego. Zostaną wykorzystane energooszczędne źródła światła typu LED. Oświetlenie zyskają tereny zabudowane, obszary skrzyżowań, przejść dla pieszych oraz miejsc do ważenia pojazdów.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan