
Obecni na naradzie przeanalizowali aktualną sytuację związaną z nieruchomościami, pod którymi obecnie zatrzymała się tarcza Katarzyna, tj. kamienicami przy al. 1 Maja 23, ul. Próchnika 44 oraz Próchnika 46. Rozmawiano też o najbliższych planach związanych z powtórnym uruchomieniem tarczy Katarzyna.
Wykonawca prac poinformował, że wszyscy mieszkańcy nieruchomości przy al. 1 Maja 23 oraz ul. Próchnika 44 otrzymali wsparcie prawne oraz materialne. Dla mieszkańców z lokali niebędących własnością Miasta Łodzi wykonawca znajdzie mieszkania w innych lokalizacjach. Będzie też dążył do tego, żeby pokryć ewentualne różnice w nowych stawkach wynajmu. Wykonawca prac wspiera również od początku mieszkańców kamienicy przy al. 1 Maja 23 w procedurach uzyskiwania odszkodowań za poniesione straty materialne.
Miasto Łódź pozostaje również w stałym kontakcie z mieszkańcami lokali gminnych w nieruchomości przy ul. Próchnika 44 i w najbliższym czasie zaoferuje im nowe lokale komunalne.
Większość mieszkańców budynku przy ul. Próchnika 46 wróciła już do swoich mieszkań po pozytywnej opinii ekspertów.
Lepsze informowanie o pracach związanych z drążeniem tunelu
Minister Dariusz Klimczak zobowiązał uczestników spotkania do powołania osoby, która będzie koordynowała komunikację wszystkich instytucji i urzędów, których dotyczy budowa tunelu.
W związku z tym zostanie powołany specjalny zespół ds. komunikacji prac związanych z drążeniem tunelu średnicowego pod Łodzią. Jego koordynatorem będzie reprezentant PKP PLK SA. Na bieżąco współpracować z nim będą przedstawiciele Miasta Łódź, wykonawcy prac oraz innych zaangażowanych w inwestycję podmiotów.
Bezpieczne ponowne uruchomienie tarczy Katarzyna
PLK wspólnie z wykonawcą prac planują powtórne uruchomienie tarczy Katarzyna. Może to nastąpić w drugiej połowie września br. Podstawowym kryterium wznowienia prac będzie bezpieczeństwo.
Tymczasem Łódzki Wojewódzki Konserwator Zabytków wydał pozytywną decyzję ws. rozbiórki nieruchomości przy al. 1 Maja 16. Jest to kolejny budynek na trasie drążenia tunelu. Do rozbiórki budynku przez wykonawcę dojdzie wkrótce, przed przejściem tarczy w tym miejscu.
Wszystkie strony potkania zgodziły się co do tego, że potrzebna jest ponowna analiza budynków położonych na trasie drążenia tarczy Katarzyna, by maksymalnie ograniczyć ryzyko dla mieszkańców.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan