Decyzja wskazuje wariant
Bydgoski Oddział GDDKiA wskazał jako preferowany wariant nr 2 (niebieski) o długości 9,4 km, w który ominie Brześć Kujawski od południa. Po uzyskaniu DŚU, GDDKiA będzie mogła opracować dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na realizację zadania. Decyzja ta określi szczegółowe warunki przeprowadzenia prac budowlanych. A te zgodnie aktualnym harmonogramem zaplanowane są na lata 2029-2031.
Budowa obwodnicy Brześcia Kujawskiego pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 62 ze strony autostrady A1 i Włocławka. Inwestycja poprawi komfort i bezpieczeństwo mieszkańców. Poprawi się również płynność przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, co ma szczególne znaczenie ze względu na bliskość terenów inwestycyjnych.
Wykonawcą dokumentacji jest konsorcjum firm TRAKT Sp. z o.o. Sp. K. (lider) oraz TRAKT Sp. z o.o. (partner), a wartość umowy to 2,2 mln zł. Będzie to droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu i szerokości pasa wynoszącej 3,5 m. Po uzyskaniu DŚU drogowcy ogłoszą przetarg na projekt i budowę obwodnicy. Planowany termin ogłoszenia przetargu to 2026 r.