Zniszczony przez powódź most tymczasowy na Białej Głuchołaskiej miał długość 47 m i szerokość 10 m, a ruch kołowy odbywał się nim w obu kierunkach. Po jednej stronie obiektu był chodnik dla pieszych. Przełożenie ruchu na most tymczasowy umożliwiło wyburzenie starego mostu i rozpoczęcie budowy nowego, trzyprzęsłowego o wysokich parametrach nośności, który miał być posadowiony o 0,76 m wyżej w stosunku do dotychczasowego obiektu.
We wrześniu miało rozpocząć się betonowanie ustroju nośnego, a nowy most, powstający w ramach rozbudowy DK40 w Głuchołazach, miał być gotowy do końca roku. Niestety, w trakcie powodzi nurt rzeki Biała Głuchołaska porwał zarówno obiekt tymczasowy, jak i konstrukcję budowanego mostu docelowego.
Umowę na rozbudowę drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach wraz z budową przeprawy na rzece Biała Głuchołaska został podpisany w sierpniu 2023 r. z konsorcjum firm Himmel i Papesch Opole oraz Adac Lewar. Projekt budowy przeprawy w Głuchołazach przewidywał budowę mostu trzyprzęsłowego o konstrukcji żelbetowej i długości około 47 m. Inwestycja miała zostać zakończona w 2025 r.