
Zdecydowaną większość prac stanowią zadania utrzymaniowe. Te, które zakończono do tej pory, związane były m.in. z odbudową chodników, naprawą skarp, nasypów i odnowieniem zniszczonego oznakowania. Oczyszczono też nawierzchnię dróg, rowy i przepusty, a także udrożniono studzienki i kratki ściekowe. Kolejne zadania utrzymaniowe zrealizowane zostaną w 2025 r. Oprócz tego, GDDKiA przygotowuje się również do realizacji 16 dużych zadań inwestycyjnych.
Usuwanie skutków powodzi ruszyło, gdy tylko warunki pozwoliły na rozpoczęcie prac. W 2024 roku zrealizowano 318 zadań utrzymaniowych (m.in. na DK11, DK29, DK43, DK78 czy DK79) oraz 30 zadań doraźnych, wśród których była m.in. budowa mostu tymczasowego w Głuchołazach na DK40. Łączna wartość tych prac wyniosła ok. 30,5 mln zł. Wykorzystano 99,9% środków przeznaczonych na ten cel.
Prawie 200 kolejnych zadań
Od początku 2025 r. drogowcy kontynują prace związane z usuwaniem skutków powodzi. Do końca czerwca zrealizowany zostanie kolejnych blisko 200 zadań o wartości ponad 17 mln zł. Będzie to m.in. naprawa uszkodzonych elementów pasa drogowego oraz uszkodzonej nawierzchni (m.in. na S3, DK38, DK39, DK40, DK41, DK94), odmulanie rowów i przepustów, oczyszczanie elementów kanalizacji deszczowej (m.in. na A1, DK1, DK33) czy uzupełnianie ubytków skarp, poboczy i umocnień (m.in. na S3, DK52, DK78).