
Najniższą ofertę zaproponowała spółka PORR na kwotę 141 403 260,00 zł. Najdroższą ofertę zaproponowała spółka STRABAG na kwotę 236 128 479,68 zł. GDDKiA na realizację inwestycji zamierza przeznaczyć 132 605 529,07 zł.
Obwodnica Złocieńca będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga od zachodu rozpocznie się rondem przed miejscowością Rzęśnica, następnie po ok. 200 m przejdzie wiaduktem pod linią kolejową nr 210 i po kolejnych 600 m przekroczy wiaduktem drogę powiatową do m. Kosobudy. Dalej droga będzie przez około 2 km biegła terenami polnymi, a następnie przez obszar leśny. Na przecięciu z ul. Żeromskiego zaplanowane jest skrzyżowanie (rondo), kolejne będzie na przecięciu z ul. Mirosławiecką. Następnie obwodnica zmieni swój przebieg na północno-wschodni, wychodząc z obszaru leśnego. Wiaduktami przejdzie nad ul. Piaskową, linią kolejową 410 i następnie mostem przekroczy linię kolejową nr 210 i rzekę Wąsawę. Obwodnica dalej będzie przebiegała na zachód od byłego wysypiska śmieci, aby włączyć się w przebieg DK20 w pobliżu istniejącej stacji paliw i skrzyżowania z drogą do Budowa (ul. Czwartaków), która zostanie nowym przebiegiem podłączona do ronda końcowego obwodnicy. Długość obwodnicy to 7,8 km.