
Jest to tzw. zamówienie podstawowe i to jego dotyczy podana kwota. Ponadto zadanie obejmuje możliwość remontu kolejnych 3 km jako rozszerzenie zamówienia podstawowego.
Pracami objęty zostanie pierwszy, tzw. doświadczalny odcinek wykonany ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.
Doświadczalny, betonowy odcinek powstał w 2002 r., a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Ze względu na fakt, że nawierzchnia jest mocno wyeksploatowana, podjęta została decyzja o remoncie.
Na jezdni w kierunku Warszawy wykonawca rozbierze starą nawierzchnię betonową o grubości 28 cm i zastąpi ją nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką. Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Zmiana technologii wykonania nawierzchni wynika z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami.
GDDKiA przewiduje, że prace zajmą ok. czterech miesięcy. W trakcie ich realizacji ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni, w układzie 1+1 przy ograniczeniu do 80 km/h. W czasie prowadzonych robót przewiduje się możliwość zamykania łącznic węzłów, które znajdą się na trasie prowadzonego remontu. Utrzymana ma być jednak dostępność do takich obiektów, jak stacje paliw, motele itp. Wykonawca będzie mógł prowadzić prace 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, nie wyłączając dni świątecznych.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan